måndag 19 mars 2012

Mina kära vänner,babbel,babbel

I dag som jag skulle göra så mycket, hur blev det då. Pratat med många mina vänner, på telefon. Fixat till saker som inte alls skall taga lång tid, men ändå gjort det. Skulle taga reda på en snygg duk till matbordet. Vad blev det av duken, glömde bort den och ändrade i stället i skåpet. Men måste tillstå att det behövdes att man blivit så slö, eller är det bekväm det skall heta. Ändrade i fönstren och flyttade om lite här och där. Sen var det redan middags tid, Herregud redan, jaa jag var hungrig, då blev det köttbullar och potatis, goda lingon från släkten. Sen kom brevbäraren med nya räkningar, men inga överraskningar som väl är utan de gamla vanliga. Jag fick oxå min trevliga tidning Leva och Bo, då kände jag att nu behövde jag lägga mig ett tag? Det var nog tidningen som drog. Det är mysigt att se hur folk bor och hur det fixat till sin vardag. Men nu är jag uppe och sitter här, det skulle jag inte alls göra just nu. Jag brukar ju välja kvällen för att ägna mig åt datorn. Men tänk mitt i mina små funderingar tycker jag att jag har det jäkligt bra, man behöver ju inte stressa jämt, den här takten passar mig precis i dag. Jag bara tänker på att min Gubbe kommer hit på Lördag det är lite fest för det, de känns som vi vore fästfolk ha,ha. Barnen kommer att skratta ihjäl sig när det läser det här. Nu skall jag nog sluta innan jag bliver lite larvig det är bra nära nu. Vi hörs och syns i morgon, nu skall jag ta en kopp kaffe och ett vinerbröd. Nyttig kan jag vara i morgon!!!!!!

5 kommentarer:

  1. Känner till det där att börja med en sak och helt plötsligt håller man på med något annat. Men det är skönt att kunna ta dagen som den kommer. Det är ingen dresscode för lördagen va ;)
    Nu ska jag iväg igen i blåsten hoppas det blir medvind denna gång.
    Puss och kram på dig.

    SvaraRadera
  2. Barnbarn Sophie19 mars 2012 18:09

    Så mysigt på lördag! Vi ska också ha gäster här hemma.. Hela åtta stycken blir vi..Jag & R håller på & enas om meny, det är bestämt att det ska vara italienskt i alla fall. Men jag är som du & mor min, älskar att träffa & bjuda hem till oss, så att laga tre rätters till så många är bara kul! Jag tänker på sommaren, då ska du & morfar bannemej komma hit på husesyn! :) Puss & Kram

    SvaraRadera
  3. Ja, ibland kan en dag bara "försvinna" sådär. Men det låter som om det var en bra dag!
    Kram vännen

    SvaraRadera
  4. Noen dager skal vi bare nyte! Vi jobber og står på nok som det er.
    Kos deg og ha en fin dag i morgen!
    Klem : )

    SvaraRadera
  5. Ja nu har man så mycket att stå i!
    Kram 3 tanter.

    SvaraRadera