söndag 25 mars 2012

Jag vet att det är säkert

Äntligen det första riktigt sanna vårtecknet när man bor så nära kusten som vi. 2 st Måsar som var ute och rekognoserade var skulle man kunna häcka? Bilden stämmer ju inte, men det fanns inget foto med bara två på.Vi älskade när De kom min gubbe och jag, nu är det vår sa vi. Men grannarna var inte lika glada, för De väljer ju inte sina "bajs-ställen" precis. Men vi tyckte till och med att deras läte gav bud om vår. Eljest var det lite kallare i dag, vädergumman tror på en skvätt snö till och med. Snart BUAR ni väl åt mig. Om ni visste så glad jag blev när jag kom ner till min man idag. De berättade att Bruno var så nöjd när han kom hem i går från oss. Han hade så mycket att berätta hur han haft det, då vet man ju att vi gjorde rätt som ordnade detta. När jag kom hade han redan besök av en trogen vän, som hade en varsin Masarin med sig till kaffet. Jag sade inget om det, någon gång måste De väl få fuska med sockerboven. Han åt inte upp hela kakan i allafall. Nu skall jag äta min middag,Ugnstekt Lax med dill och svartpeppar på. Sen sista 5 minuterna strör jag över finhackad purjolök, till sist en skvätt tjock grädde det bliver så gott. Det blev ju lite positivt uppå allt annat hej så länge.

3 kommentarer:

Viola sa...

Lät väldans gott det där..:) alla vårtecken är välkomna, hoppas helgen varit skön, ha en bra vecka, kram

Bromans Bravader sa...

Härligt att ha sina egna "vårtecken". Vad skönt att det gick bra igår när din man var hemma, det lät som en lyckad dag med god mat.
Kram

Mamma C sa...

Toppen när vårfåglarna dyker upp igen. Fast dom finns här året runt fast lite längre utåt kusten dårå :)
Här blev huset fullt idag, alla barnen kom och vi grillade och hade det trevligt.
Puss och kram vi hörs i morgon.