torsdag 15 mars 2012

Ingen lust alls,men ett måste

Det var verkligen ingen god morgon i morse. Jag skulle vara klockan sju i tvättstugan. Brukar aldrig vara några problem, men i morse hände det sig att gumman somnade om. Nu var det bråttom är man inte där innan klockan åtta får någon annan ta tvätt-tiden. Det har jag pratat om att jag tycker det är jättebra med den bestämmelsen. Tvättstugan kunde stå tom 5 timmar, när ingen var där förr. Men nu gällde det ju mig, då var jag lite purken. Men jag hann och fick 10 minuter till godo, haha jag bara skojar. Men när man fått en sådan rivstart känns det inte bra. När maskinerna höll på gick jag upp och tog en ostfralla och en kopp tee. Och tänk käringen började bli som folk igen. Nu skall jag lägga in byken som man sa förr. Det doftar så gott jag har ett sköljmedel med en liten babys på, den doften gillar jag. Men det är mer som doftar här, jag såg att min dotter gjorde en ugnspannkaka i går, så den gjorde jag i dag. Ibland är det bra att få lite uppslag när det gäller maten. Den skall jag taga även till en kopp kaffe sen. Visste inte vad  jag skulle berätta om i dag, men det blev ju lite i alla fall. Ha det så bra alla!

1 kommentar:

Mamma C sa...

Det är ju typiskt när man har en tid att passa att man somnar om då. Vi har ätit smörgåstårta hos S o R nu. Så jag är mätt som bara den. Man får lite inspiration ibland från andra bloggar. kul att jag kune inspirera dig.
Puss och kram vi hörs i morgon