tisdag 13 mars 2012

INGA TANDTROLL HÄR INTE

Idag när jag vaknade kändes det nästan som när man var yngre, lite undrande hur resultatet skulle bliva. När jag var hos Tandläkaren för två år sen ville jag komma igen efter ett halvår. Men det tyckte inte han att jag behövde. Så äntligen skulle jag tillbaka i dag. Jag hade beställt färdtjänsten i dag för tur dit, inte värt att utmana ödet för fler strapatser, jag skall ju taga det lite lugnt. Nåväl först var det tandhygienisten som skulle göra sitt. Det var väldans va noga de var i dag då. Han tog röntgenplåtar i ett kör, det bliver inte billigt detta tänkte tanten. Sen kom Tandläkaren vänlig och rar, jag fick beröm för hur jag skött mina tänder. Men visst är det så att man jämt känner något den dagen man skall gå. Jag låg där och räknade att det måste gå till 7-åtta hundra för detta. Så sade hon då kan Du gå  ut till kassan, det bliver 487:-  för 300:- får man som pensionär avdrag på. Det var väl inte dåligt. Jag blev väldigt glad, men nu var det bråttom för min bil skulle komma 12.50, jag skulle handla lite till min gubbe med. Jag hade lovat att jag skulle köpa Coops inlagda strömming åt honom, samt bananer och apelsiner. Vet ni vad inlagd strömming  kostar kilot 169:-, så för de där två som jag köpte gick på 39:- men vad gör väl det. Han väntar ju på dessa, så nu bliver han glad med. Jag känner mig nöjd med denna dag, och att jag inga tandtroll hade . Natti Natti

3 kommentarer:

Tre Tanter sa...

Skönt du fick rabatt, tandläkarna är duktiga på att ta betalt:) Strömming låter så gott.

kram 3 tanter

Mamma C sa...

Här blev det inte så dyrt heller idag. Ingen av oss hade några hål, som tur är. Du får köpa lite strömming och lägga in dom själv ;)
Puss och kram

GryNoKa sa...

Så fint at du ikke måtte betale så masse. Din mann ble vel glad for strømmingen, det er vel det vi kaller sild?
Ha fine dager! Klem : )