måndag 12 mars 2012

Härlig Vår på gång, tror jag

Vilken underbar dag, 15 + , man tror nästan inte att det är sant. En väninna och jag bestämde i går att vi skulle träffas vid Centrum, så kunde vi gå och fika och bara ha det lite mysigt. Jag talade om att jag inte ville åka Färdtjänst, utan prova hur det kändes att vandra dit.Oh det var bra tyckte hon, så vi träffades på Kondiset. Först tänkte vi ta Räksmörgåsar, men de är ju stora som en assiett. Vi bestämde oss för Kalspadersemlor, de var jättegoda och vi blev verkligen mätta på dem så det var inget dåligt val. Sen kom flickan med påtår, och sade det var roligt att se Er igen. Innan vi gick där ifrån köpte jag ett par påsar frysta vinerbröd till nedsatt pris. Jag frågade också om De hade något nytt Tee som inte jag hade provat. Ja de hade ett som hette Vårkänsla, det passade ju ypperligt på denna dag. Vi skojade och sa törs vi gamla tanter pröva det månne. Det är nog ingen risk sa hon. Ja jag får se ikväll hur jag känner mig efter kvällskoppen. Sen gick vi in till vår dagligvaru butik och handlade lite. När vi gick där sade jag till min kompis vad är det för datum i dag, jag stod och klämde på en Fläskkorv som gick ut den 13/3. Det är den 12 i dag sa en röst, så tag den det är nog ingen fara. Det var en ung herre som skulle handla med. Det dumma i kråksången var, hur kunde jag fråga vilket datum det var, när jag nyss berättat att i morgon den 13 skall jag gå till Tandläkaren. Man tänker inte ett dugg på vad man gör, man bara bubblar som barnen säger. Jag är så glad för denna dag, jag promenerade hem också i det härliga solskenet, och jag har inget ont i varken rygg eller ben. Hurra för Våren, som nog är på gång. Hoppas jag

3 kommentarer:

Bromans Bravader sa...

Vilken härlig dag du har haft! Skönt nu när våren kommer och man kan vara ute och njuta.
Hoppas teet var gott också!
Kram

Ps. jag tycker det är så himla härligt att du bloggar. Du påminner mig om min mormor, jag är säker på att hon hade gjort samma sak om hon funntis här. Hon var lite som du verkar vara =)

Mamma C sa...

Så bra att det gick bra och det blev en lyckad dag för dig och väninnan. Lycka till hos tandläkaren i morgon.
Puss och kram nu ska jag hoppa i säng.

Anonym sa...

Vad härlig du är Hariette, och vad jag saknar dig. Din dag blev ju så mysig, hoppas du får många fler sådana nu när det börjar spritta där ute igen. Ja ialla fall hos er, jag får väl vänta en stund till. Kram Ann