onsdag 28 mars 2012

Grattis Till körkorts-övningar

Tänk nu har lilla Gumman, mitt barnbarn blivit så gammal att det snart är dags att taga körkort. Det är ju inte länge sen man bar Dig på armen, och läste sagor, såg på Saltkråkan, ja man kan räkna upp massor. Jag vet när han som är några år äldre än Du tog körkort, och jag blev skjutsad första gången. Ingen hade kört så bra förut tyckte jag, jag bromsade inte en enda gång under den bilfärden. Han skjutsade Mormor ofta och vi åkte och veckohandlade herregud vad det var härligt. Men när jag ser mig omkring här hemma nu är det inte så härligt. Dottern har varit hemma och plockat ner alla gardiner, för nu skall det bliva fönstertvätt här och det klarar jag inte längre. Det var väl inget förut, men nu måste jag ha hjälp till sådant. Har lejt en firma som kommer den 2 april och fixar det, så det bliver några dagar utan gardiner men det får väl gå. Jag är glad att det bliver klart före påsk. Då gör det inte så mycket tycker jag. Då har sonen lovat hjälpa mig att sätta upp dem, fast inte den 2 april, för då är första Allsvenska matchen på hemmaplan, det är ett måste för honom. Heja IFK

3 kommentarer:

Martina Sjöström sa...

Jadu nu ska även jag ge mig in i det här med körkort, får hoppas på att det går bra, men med pappa som handledare ska det nog sluta kanon det här!

Puss!

Mamma C sa...

Du ser tiden går med blixtens fart nästan. Jag kommer oxå att få toppenfint i mina rumsfönster när dina gardiner kommer upp där. Tack snälla än en gång för dom.
Puss och kram

Anonym sa...

Jag har inte tid att byta gardiner för är det inte fotboll så åker jag runt i en cirkel. Hi Hi / Glad Påsk / Sönen