onsdag 21 mars 2012

FÖRSTA BALKONGFIKAN I ÅR

Vilken underbar dag,det har funkat det mesta. Först gjorde jag det som jag tänkte att göra i går. Jag bytte lakan i min säng, dammsög madressen, dammsög under madrassen med. När man har klädd sänggavel och sängkappa behövs det rätt ofta. Jättefint blev det med nya lakan, men jag har tvättat dem en gång innan jag använt dem. Jag tycker det är bättre, det kanske bara gamla tanter tycker. Så nu ligger jag bland rosor och grönt.Sen var det alla räkningar som skulle göras, ja så många är det inte, men vi har ju var sitt bankgiro maken och jag. vi har ju delat boende kan man säga. De skall jag posta i morgon, när jag åker hem från frissan. Sen var det Oxfiléns tur, den blev perfekt. Så nu ligger den i foliepaket tills på Lördag, Portersteken är klar den med. Nu får De välja alla vill ju inte ha oxfile. Därför två sorter, det som bliver över får följa med några hem. Matlådor går alltid åt när det finns ungdomar.Vet ni vad jag gjorde sen, tog mitt första förmiddagskaffe på min balkong.Jag tog faktiskt kort på detta, en hel bytta med Påskliljor, några har bara slagit ut, men tills på Lördag kommer de nog att blomma i allafall. Middagen i dag blev 2 korvar och Pepparrots-sås till, det gick fort men det är inte länge sen jag åt det. I kväll skall jag se Kjell Bergqvists program från Thailand, men först Halvåtta hos mig, sen Mästerkockarna hur skall jag hinna med allt? Bilden i dag är från mitt rara lilla kök, jag trivs så bra här. Jag har ju inte bott här så länge, men jag har BOAT in mig kan man säga. I morgon får Ni höra hur håret blev, nypermanentad som jag bliver. Jag tror jag behåller det vitt, så klart jag gör jag bara skojar. Jag skall lära mig att själv fixa fram bilderna från kameran, så min dotter slipper att hjälpa mig med allt. Nu är det slut för denna gång.

3 kommentarer:

Mamma C sa...

Min kära lilla mor du är så duktig med din dator och bloggen, så för mig är det inga problem att fixa dina bilder. Men jag ska ta en liten lektion med dig och kameran en dag. Så att du fixar det själv oxå sedan. Oxfilen till mig och gubben. Portersteken till barnen och brorsan ;).
Kram

GryNoKa sa...

Så fint og koselig du har det på ditt kjøkken! Ønsker deg ei vakker helg!
Klem! : )

Anonym sa...

Va ! Jag vill också ha OXE !!!
Tar med mig formar till dina Limpor , jag har så det räcker och bliver över. Ses på Lördag . Hämtar Martina 11oo sedan kommer vi.
Ha det tills dess / Sönen