fredag 2 mars 2012

Det skall vi fira,eller hur



Kalas hos Gubben min, via data och vänner. Det började i går för sonens räkning. Det blev bara en rolig hälsning via datorn det med.Vi träffas ju på Lördag allesammans. Men i dag när jag kom till min man sjöng jag av hela hjärtat Med en enkel Tulipan uppå bemärkelsedan. Hurra, Hurra. När vi skulle ta vårt kaffe blev
ett besök till, oh vad glad min gubbe blev. En gammal barndomsvän som dök upp, med en bukett tulipaner det blev fint på bordet. Nu pratades gamla minnen så det stod härliga till. Det behövs inte mycke för att göra en människa nöjd. Så pep det i min mobil då var det sonen som ville visa att han ej glömt Pappa på rätt dag. När
jag åkte hem, ja chauffören kom in och hämtade mig, jag hade precis glömt bort klockan, det gick så jäkla fort i dag. Sen hämtade de min man för det var Lunch-Time, Biff Ala Lindström, så nu sa vi hej till varann, I morgon ses vi igen. Då kommer barnen och barnbarnen Det låter väl bra. När jag kom hem var det fler Grattis
på min data, ibland har Folk glömt bort att man kan skriva ett litet kort som går med Posten, men det är en annan femma. Nu var jag lite elak kanske, men min man har ju ingen data.

1 kommentar: