fredag 16 mars 2012

Det blev ingen städning i dag

I dag var meningen att jag skulle ha städat, men när jag tittade mig omkring såg det inte ut att behövas. Jag körde igång med bakning i stället. Muffins till min gubbe, som jag skall gå till i morgon. Det skall bli så roligt då kommer min dotter dit med. Sen tog jag fram en fläskfile från frysen, för på Söndag kommer sonen och kanske mitt barnbarn och hon gillar stekt kött. Under tiden som den tinades upp gjkorde jag limpdegen det går så fort. Jag tror jag skall ge Er det här.
7 dl. Rågsikt, 7dl. Grahamsmjöl,7dl. Vetemjöl, 4tsk. Bikarbonat, 2tsk. Salt, 2tsk. Bakpulver, Blanda allt detta. Rör i 1 liter Fil, 5dl. Lingonsylt, 1 1/2dl. Mörk sirap. Blanda väl och häll upp degen i en smord långpanna, grädda i 225 grader i 30 minuter. Sänk värmen till 200 grader låt det vara i 10 min till. Vänd upp hela det bakade på ett galler och låt det hela svalna. Jag skär till 3 st limpor på tvären. Ni kan ju prova om Ni får lust. Enkelt och mycket gott.OBS denna gång blandade jag i en påse blandade brödkryddor oxå. Jag vet min dotter har frukt och allt möjligt i sina limpor. Detta recept har jag fått av en släkting. Nu skall jag ta en limpmacka och se på Postkodsmillionären, sen bliver det Minuten och Skavlan. Katarina Hulting är gäst där ikväll. Ha en fin och skön fredagskväll.

1 kommentar:

Mamma C sa...

Puss och kram min lilla duktiga mamma. Vi syns i morgon hos pappa.
Kram