tisdag 27 mars 2012

Dålig Service Tyckte vi i dag

Ja inte på värdinnan i dag, utan på Samresor. Hur sjutton kan det bliva så tokigt.Vi 2 st hade beställt vår färdtjänst, och förklarat med våra fyra sista siffror, på oss båda så inget skulle gå fel. Det har funkat förut??? Men inte i dag, kl. 12.30 skulle de vara hos mig, när klockan var 12.50 ringde jag min väninna,var är ni sade jag. Jaa du, jag sitter ute vid Sandbyhov sa hon, vi skall lämna av 2 st här. Chauffören säger att Du måste beställa en ny tur, för Du finns inte med i dag.Tänk vad bra det är med en Mobiltelefon. Jag ringde till Samres och beställde ny skjuts, kl.13.15 var den här. Jag var väldigt irriterad, men kom fram dit jag skulle. Där vi tog vår välkomstdrink Mariella till ost och kex, mycket gott. Sen fick vi Fläskfilegryta med bacon i, det var oxå gott, till det pressad potatis, sallad och ett glas Lindemans Vita till. Efterrätt blev i vackra glas, inte panakotta men något liknande, med jordgubbar i . Kaffe och Beskvier, vi kunde fått likör till, men nu var alla nöjda. Sen var det hemfärden, när vi kom ner 16.00 fick bara min väninna åka med, så hon åkte själv i en stor Luva-Buss. Jag fick ringa igen till Samres. Men jag kom även hem till slut, och dagen slutade bra.

1 kommentar:

Mamma C sa...

Låter som du haft en lyckad dag ändå, fast det blev en massa strul med resorna. Verkar som det måste bli något knasigt någon gång per år.
Kram