tisdag 6 mars 2012

Carpe Diem

Carpe Diem Njut Dagen enligt uppslagsböckerna, när jag gick i skolan på 30 talet hette det Fånga Dagen. Men det är ju i stort sätt det samma.Igår var jag hemma hos mig,, hade en skön dag fixade lite av varje. Såg på min vägglampa och tänkte lite mer på orden än jag brukar. Efter dusch och hårtvätt, började jag dagen med en kopp tee,inte min grej eljest det brukar vara gröt och starkt kaffe. Min son föreslog Peach Mango tee när vi var och handlade sist. Mycket gott tycker jag, jag tog rostat bröd till med Dotterns goda Marmelad på.Det måste vara lika fördelat, ha ha jag bara skojar.I dag tänkte jag njuta av dagen tillsammans med min make , det blev inte lika poppulärt.Först när jag kom var han inte inne på sitt rum.Då knackade jag på dörren till badrummet där var det tomt?? Då vände jag och gick tillbaka till personalen och frågade var min make var, ser Du inte han sitter ju där. Han satt i matsalen ,där har han aldrig varit förut. Men han var inte alls pratsugen, då är det väldigt tungt,både för mig och honom Inte minst för honom. Då känns det förfärligt att jag inte klarar av att ha honom hos mig Men så är livet, man väljer inte allt .själv. Tro inte att vi deppar ihop av detta, vi gör det bästa av det vi kan. I morgon är en annan dag, då är allt topp igen. Kram från gnälliga gumma i dag, Förlåt som han sjunger i SIBA -reklamen---------

2 kommentarer:

Tre Tanter sa...

Vi tycker inte alls att Du är gnällig.
Ha en trevlig kväll!
Kram från 3 Tanter.

Mamma C sa...

Du är den som gnäller minst, min lilla mammsen. Hoppas nu att tv:n fungerar som den ska, eller att den där nya kabeln kommer på posten i morgon. För då kommer vi och gör en liten snabbvisit hos dig igen. Det är Barnängens schampo och balsam jag använder. Såg jag nu när jag tvättade barret.
Kram på dig.