fredag 3 februari 2012

Varma koppen,jaa kanske.

I morse när jag vaknade var jag lite frusen, 14 grader kallt på ute termometern gjorde det ju inte bättre. Jag skulle ha åkt och handlat vid centrum, men tappade helt intresset för utfärd. Jag beklagade mig för en väninna att jag kände mig lite frusen inombords. Tag dig en Varma koppen sade hon, det har hon sagt många, många gånger. Jag har aldrig lyssnat, men jag har köpt hem. Jag valde med frukt i, men har aldrig provat. I dag hade jag väldigt enkelt till mat, fiskpinnar. Jag gjorde Dillsås i pulverform,t änk det var så gott både Fiskpinnarna och såsen. Jag gick och vilade lite på maten, läste i Leva och Bo som jag tycker mycket om. Men sen var det samma visa jag var frusen förstås när jag vaknade till. Jag tog fram en mugg hällde i Varma Koppen pulvret, hällde på kokande vatten, och rörde. Kära väninna om Du läser min blogg förlåt att jag inte lyssnat förr på dina råd. Måste säga att den värmde, och det var gott också.Man lär sig något faktiskt varje dag, som väl är . Lite skasen är jag ändå!

1 kommentar:

Mamma C sa...

Varmakoppen är ett minne från när vi paddlade i Västernorrland i Ånge. Då hade vi varmakoppen i våra ryggsäckar.
Kramis på dig