fredag 24 februari 2012

Och så var det dags

Dags till vad då? Ja nu är det ju klart vad lilla Prinsessan skall heta. Estelle, Silvia, Ewa, Mary det var väl ovanligt. Nu gnyr ju många för att det inte blev de vanliga namnen. Ja men De ville väl ha det så. Silvia efter Mormor, Ewa efter Farmor, Estelle efter greve Folke Bernadottes fru. Mary kommer det från Danska Kronprinsessan, Ja det skippar vi. Kvällens begivelse blev Minuten, det måste ju vara ett program för hela familjen. Så duktiga de var killarna först, men sen familjen som var så många. Det var jättehärligt att se, fortsättning nästa Fredag. I dag har jag inte varit utanför dörren för jag blev så trött, efter tvättstugan, det är ju  lite jobbigt med värmen. Sen manglingen men det måste man ju när det finns en där nere. Då är det skönt med frysen, jag tog fram Rotmos och köttkorv, tänk så behändigt. Jag har fixat en gryta med fläskfile tills på Söndag för då kommer sonen hem hit, vi träffas nere hos min man, Vår dotter ansluter sig då med, men hon cyklar dit hon tycker det är skönt, att röra på sig. Då dricker vi kaffe och brödbit av nån sort? Måste välja något som inte är så sött. Det är lite klurigt, men allt går brukar jag säga. Nu är det dags för book time, godnatt !

4 kommentarer:

Bromans Bravader sa...

Jag tycker att Estelle är ett fint namn. Oväntat, men lite roligt att de går sin egen väg. Löjligt av Herman Lindkvist att "rasa", vad spelar det för roll vad flickan heter? Föräldrarna måste ju få välja vad de tycker är finast. Prinsessa eller ej.
Godnatt fina du!

Mamma C sa...

Tycker oxå det var ett fint namn. Men tidningarna måste ju ha något att skriva om. Nu ska jag oxå hoppa till kojs. Vi syns i morgon hos pappsen.
Kramis på dig

Anonym sa...

Hej hopp lilla mormor de är ditt barnbarn igen (Martin) som är på besök på din blogg. Ville bara säga hej och att jag älskar dig massor. Puss och kram lilla mormor =D

GryNoKa sa...

Gratulerer med ny prinsesse! Synes hun får fine navn! God helg til deg!
Klem : )