tisdag 14 februari 2012

Nu snöar det, Det räcker nu

Har tittat på Projekt Runway jag följer det, fantastiskt vilken fantasi en disigner måste ha. Skulle gå ut i köket för att hämta något drickbart, kollade ut  genom balkongfönstret vad snö det kommit. Jaa det kanske är vackert men inte just nu, vi hade ju vår i Lördags, inbillning förstås. Jag borde förstått bättre, chauffören som körde mig i morse till min man, talade om att det var jättehalt uppåt till när han skjutsade skolbarnen i morse. Tänk om vi haft snön i Julas, då hade det passat bättre. Men barnen som har lov nu, de mindre de är nog glada i allafall. Ingen idé att klaga på vädret, vad hjälper det. I morgon skall jag inte iväg till någon, utan kan vara hemma och göra något nyttigt, gissa vad. Jo jag skall göra ordning i kökslådorna, i morse när jag skulle taga fram en sked, så såg jag alla brödsmulor överallt. Tänk jag tycker man är så noga men ändå så dräller man ner, det värsta är att man kan inte skylla på någon annan det är bara att bita ihop och fixa till det.

1 kommentar:

  1. Ja, håller med dig till punkt och pricka om snön. Så jäkla trött man blir på det nu. Blev lådorna fina igen efter städningen.
    Kram

    SvaraRadera