onsdag 29 februari 2012

Nu skall det firas .........

Visst skall det firas, först är det vår son som fyller 54 År, den 1/3 var har de åren tagit vägen? Det  är inte så länge sen han var liten, men nu är han stor och har en dotter på 17 vårar. Ett underbart barnbarn, som vi har glädje av. Den 2/3 fyller min make 86 år, han var 20 år när vi träffades, jag var 15 år, usch vad fort allt har gått. Den 3/3 har vi varit gifta 61 år, firade Diamantbröllop förra året. Dessa 3 dagar har vi alltid slagit samman och firat ihop. Så bliver det även detta år, vi firar det nere hos min man. Vår dotter är jätteduktig med Smörgåstårtor, så det skall vi ha i år vi bliver ju några stycken. I morgon åker jag iväg tidigt och köper papptallrikar och plastbestick och andra servetter. Julservetter skall vi inte ha längre. Skall fixa några blommor med så bordet blir vackert. Jag har redan köpt glutenfri kladdkaka, den är bra är inte så söt heller. När jag var nere i dag berättade jag hur vi tänkt. Jag sade oxå till att den 24/3 tager vi hem Dig och är tillsammans hos mig. Det blev han glad över så klart, men för han skall kunna vara här måste det klaffa med våra barn så de kan hjälpa till. Den 4/3 är det Vasaloppet, vilken början på Mars det bliver toppen skall berätta sedan hur allt avlöpt. Det går nog bra skall Ni se . 

5 kommentarer:

  1. Jepp, ett riktigt storfirande som vi har i början på Mars.
    Puss o Kram

    SvaraRadera
  2. Så trevligt med så mycket roligt att fira.
    Önskar och hoppas att jag också får fira diamantbröllop någon gång. Men det kan bli tajt... gifte mig inte förrän vid 30....
    Kram Jannike

    SvaraRadera
  3. Tycker att det låter som att de två finaste killarna på jorden fyller år nu de här två dagarna och det har du rätt i, det måste ju firas!

    På lördag syns vi, ta hand om dig tills dess!
    Pusspusspuss

    SvaraRadera
  4. Gratulerer med alle dagene i mars!
    Dere har masse å feire! Det høres koselig ut. Kos dere! Klem : )

    SvaraRadera
  5. Hej!
    Oj, vad mycket roligt att fira.
    Stort grattis!!
    Och diamantbröllop..fantastiskt.Vi har än så länge varit gifta i 25 år.
    Önskar dej en härlig helg.
    Kram Anette

    SvaraRadera