onsdag 15 februari 2012

Nu är det fräscht igen

Vaknade i morse av ett hiskligt liv, klockan var bara 05.30 det var någon som skottade snö. Det var en hyresgäst som var igång. Jag trodde inte mina ögon, vad snö det kommit. Det gjorde inget att jag vaknade jag är alltid tidig. Fixade lite frukost, limpa och kaffe. Jäklar vad gott mitt bröd blev. Men nu var det mina lådor det gällde. Jag tömde lådorna i hoven på diskbänken, sen körde jag med hett vatten och diskade alla bestick. Det gick ju fortare än stå och plocka lite av varje. Nästa låda var ju skärknivarna, så följde osthyvlar, korkskruvar, massor med saker jag aldrig använder. Men nu är det fräscht med, men jag har lagt undan sådant som jag ej använt på länge, varför skall det ligga och taga plats i onödan. Nu är det så välsorterat, att jag nog får leta efter var jag lagt dem. Snören, plastpåsar, extra kapsyler när har man bruk för dem??? Skönt nu är det väck, det är ju bara jag nu i familjen. En trevlig avslutning med blivande mästerkocken. Tänk vad duktiga de blivit, stressigt till tusen. Det var ju gryt-avsmakningen som avgjordes i dag, alla ingredienserna skulle ju redovisas. Ja jag tycker om programmet i alla fall. Många är nog trötta på all matlagning i TV, men inte jag. Men nu skall jag krypa till kojs. Godnatt alla bloggare........

1 kommentar:

Mamma C sa...

Du är så duktig du.
Natti, natti