lördag 25 februari 2012

Lördags-nöjet

Först var vi hos min make, dottern och jag  förökte att pigga upp honom lite. Men ibland är det svårt. Men efter kaffet gick det lite lättare. Vi bestämde nu att vi skall vara hemma hos mig snart, vi skall äta tillsammans. Men jag klarar inte själv detta, men nu kunde vi träffas här, när både mågen och vår son hjälper till. I går när jag var hemma och var i tvättstugan, hade de varit ute och gått ner till stallet och tittat på hästar. Jag är glad att min gubbe trivas så bra där han är. Men det föstår väl alla att jag tycker det är jobbigt emellan åt. Men nu till kvällens schlager-tävling. Det var ett ovanligt bra fält. Danny som jag röstade på gick direkt till Globen. Jag röstade även på Perelli men tyvärr, icke sa Nicke. Däremot gick Lotta och Christer till andra chansen. Den låten var jättehärlig, Lasse Holm kan sina saker. Men jag tror inte sådan musik går hem ute i Europa, men vem vet? I kväll hade jag inte  något extra att äta, jag smällde i min 2 varma korvar och en öl, det fick vara bra. Jag har blivit en öl-käring men det är bara 2,8 % , och jag lullar inte när jag går. I morgon kommer grabben då skall vi storhandla, och ändra på några tavlor som jag tycker sitter för högt nu efter de nya möblerna, som är lite nättare och inte så höga som det andra va. Natti,natti

2 kommentarer:

Mamma C sa...

Jag tyckte Dynazty var bäst ikväll. Lite korv och öl är inte fel på lördagskvällen.
Puss och kram

Vita Hemligheter sa...

Jag tog mig ett glas vin igår kväll till den goda maten som sambon lagat:) Melodifestivalen tittar jag inte på.
Kram Emma