tisdag 7 februari 2012

Kyckling tre gånger,ja vars

Hejsan ja här har varit ett uppehåll. Ibland ändras saker och ting, utan att man själv vill. Denna helg skulle sonen komma en vända trodde han, jag som är hans mamma trodde det ännu mer. Så jag tog fram ett kilo marinerad Kyckling, varför så mycket? Jo han får alltid med en matlåda till sitt jobb. Men icke sa Nicke i Lördags ringde han återbud, han måste ju få ha eget liv med. Men kyckling kan man ju inte frysa om. I dag äntligen är kycklingen väck, som väl är, jag kan inte hitta på mera att andvända den till. Raap, det var gott, men nu dröjer det ett tag till nästa fågel. Nu skall jag draga mig tillbaka, som det brukar stå i Herrgårds-romaner, jag skall bara dra mig till TV-soffan för en kopp kaffe och en glasstrut, det skall smaka nu. I morgon tager vi nya tag då skall jag till min gubbe det är 2 dagar sen så då har vi lite att prata om. Vi hörs snart igen!!!!
Vet ej om jag kollar på Afrika i kväll ??

1 kommentar:

Mamma C sa...

Känner till detta fenomen när man tror att ungarna ska stanna på middag och det inte blir så. Då har man samma mat i ett par dagar. Jag ska se på Afrika i allafall.
Puss o kram