lördag 11 februari 2012

Kalabaliken på Hemmet

Så det kan bli när inte Färdtjänsten funkar. En kamrat till min man ringde och undrade om det gick bra att besöka honom i dag. Ja Du är så välkommen jag kommer själv med färdtjänst sa jag. Det var nu det började, bilen var 15 min sen, när jag ringde. Men chauffören kommer snart till Dig. Då ringde min dotter och undrade var  jag var? Jag förklarade att jag bliver lite sen. Hur vet du att jag är sen frågade jag. Pappas arbetskamrat var så orolig var du tagit vägen, så han ringde hem till mig sa hon.
Jag blev en halvtimme försenad ner till maken. När jag kom dit undrade alla vad som hänt inte ett
dugg sade jag. Men min man sa det kan ju vara bilen som är försenad. Han var lugnast av alla. Herre Gud när man alltid varit som en klocka och kommit precis, bliver det en katastrof när det inte funkar.
Vi hann att fika ändå, jag hade med mig Tulpaner, som han älskar. I morgon hoppas jag allt funkar för då skall vår dotter bjuda på smörgås och kaffe. Sonen, och sondottern kommer, så då bliver det fullt hus. Men på dessa 3 år som vi haft Färdtjänst har det bara klickat 2 ggr, då kan man inte klaga.

4 kommentarer:

Lilla Kullan sa...

Ja, jag hoppas verkligen att det funkar bättre nästa gång.:-) Kram Stina

Anonym sa...

Hej på dig Hajan!
Vilken tur att Färdtjänst fungerar så bra ändå för dig med bara tre missöden.

Såg du Melodifestivalen? Den här gången var den mycket bättre än sist. David Lindgren var riktigt bra tyckte jag även Ulrik M gjorde ett bra framträdande. Rock´n roll var det fart på o likaså Timotej men de två grupperna har nog inget att komma med borta i Baku eller vad tror du.

Anonym sa...

Kram Helena

Mamma C sa...

Ja, lördags förmiddagen blev lite intensiv ett tag på grund av färdtjänst köret. I morgon vill jag se dig på plats i tid. Nej,vars jag skojade bara. Men vi får hoppas att det fungerar i morgon.
Kramis på dig min bästa mamma