onsdag 1 februari 2012

Jättenöjd med dagen

Jag är så glad, hade ju lovat min man hembakade bullar. Men först i morse hade jag ingen lust,  jag tyckte det var lite segt. Men så tänkte jag, igång med dig käring och sätt fart. Efter duschen var man folk igen. Visst skall väl min gubbe få sina bullar, han har inte så stora fodringar. Så medan degen jäste åt jag frukost och såg på morgon Tv. Det blev 48 st åttor som min man säger. Efter gräddningen gick jag och vilade ryggen ett tag. Slängde ett öga i Svensk Damtidning som kom i dag. Så många ögon som jag slängt får jag nog vit käpp snart. Till lunch gjorde jag en bondomelett på rester, den blev jättegod. Tänk att det enkla många gånger bliver bäst. Måste berätta att min Carpe Diemlampa, kom upp i köket på väggen.Vår son var hemma här i söndags.

3 kommentarer:

  1. Så flott! Nybakte boller er kjempegodt og det dufter godt i hele huset..
    Ønsker deg fine februardager.
    her er det - 11 g og måneskinn.
    Klem fra Gry : )

    SvaraRadera
  2. Du är duktig du min lilla mamma. an kommer bli så glad i morgon när det blir nybakat till kaffet.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Hej älskade farmor!
    Du är då alltid himla morgonpigg, tänk om jag vore det jag också, vad glad pappa skulle bli då! ;)
    Tror dessutom att vi kan ha likadana Carpe Diem lampor, mamma skickade efter en med för några veckor sedan, så den sitter så fint på väggen i mitt rum. Det måste ju betyda att vi ska Ta vara på dagen tillsammans, eller hur?!

    Ta hand om dig nu så ses vi på söndag!
    Pusspusspuss

    SvaraRadera