fredag 17 februari 2012

Hemma på min gård

Så är det Fredag igen, med stor bokstav. Det är bara det att veckan gått så fort, jag tycker det nyss varit Fredag. Varje gång tänker jag att det måste vara något annat, så man märker skillnaden. Min fredag började med att handla i Centrum. Fyra affärer samt ett Apotek,det  är det hela. Men centrumet duger i storlek för mig. Jag började på Apoteket för att handla Blue Eye till ögonen, har läst om det att det skall vara bra när man kommit upp i min ålder.Sen till matvaruaffären, 2 buketter Tulpaner, en var till min gubbe och mig. Vad skall jag välja för extra, jag valde Lövbiff till kvällen, råstekt potatis och vitlökssmör. Sen köpte jag min första Semla till kaffet. I foajen säljs det lotter PRO, 1 kr st. Killen som säljer dessa lotter skojar och pratar, han känner ju alla nästan vid namn så jargongen är härlig. Ingen kommer förbi lottlös, jag köper alltid 20 st men tager hem dem och kollar efter ev, vinst. Detta tager ungefär ca 1 timme,sen är jag på hemväg igen. Nu vet jag att Lövbiffen blev jättegod med en öl till. Tisdagsbullen till På Spåret, där fam. Haags vann, de var bäst i kväll så kan det bli, Jenny och Nicklas hade inte sin tur i dag. Mina ögon är redan klarare, nej jag skojar, men fredagen har varit bra. Jag vann inget på lotterna denna fredag heller, men vad gör det?

3 kommentarer:

Mamma C sa...

Nu blir väl inte ögonen blå, men det kanske har någon annan värkan en bilden ;). Semla är inte helt fel. Vi fick semletårta på jobbet idag. Smakade utmärkt till fikarasten. Duktiga lag i på spåret. Men tyckte att det var kul att Haag vann till slut.
Puss och kram och natti, natti

Bromans Bravader sa...

Låter allt som allt som en bra fredag. Vi tittade också på På spåret och ikväll blir det Melodifestival.

Och jag älskar också Antikrundan!
Kram
Jannike

Sophie sa...

Låter som en härlig fredag! Vi åt Vildsvinskebab till middag, sen en stor fet godispåse till efterrätt! Puss barnbarn Sophie.