måndag 13 februari 2012

Här var det andra bullar

Underbar doft sprider sig över lägenheten. Inte bullar men det är limpor på gång. Jättebra recept som min kompis hittat. Man blandar alla ingredienser i degbunken. Sen häller man det  i en långpanna. Gräddas 30 min, stjälps upp på galler för att svalna.Tre härliga limpor bliver det. Men nu till gårdagens "Så skall det låta". Det bästa som varit på länge, det skall vara Galenskaparna som får fart på bygget. Åh, vad jag njöt, att De kan vara så bra fortfarande. Nu kaffe och en limpsmörgås mums, mums.

4 kommentarer:

  1. Synd att det inte finns en buss som stannar precis utanför din dörr för då hade jag utav tvekan kommit upp och ätit frukost med dig sådär innan skolan. Skulle kanske börjat på en teknik linje och infört allt det där himla smidiga som finns i Harry Potter filmerna, det vore ju något!

    Pusspusspuss

    SvaraRadera
  2. Morsning !
    Det kommer nog inte bli någon vana men just idag fick jag ett infall och några minuter övers (en upptagen man) nä men glömsk.Det låter ju jättegott och relativt enkelt med limpbaket för en som är van i köket.Själv tar jag mig en knäckemacka med kaviar det är gott det med.Nä ! åter tillbaka till tipssidorna nå'n gång blir det nog 13r.
    Ha det / Pera

    SvaraRadera
  3. Finns det något bättre en hembakat, neeehhe det gör det inte. Ha en skön kväll vid tv:n
    Puss

    SvaraRadera
  4. Åh vad gott. Hembakat bröd är det bästa. Tyvärr alltför sällan i detta hus.
    Kram Jannike

    SvaraRadera