måndag 27 februari 2012

Här går det livat till

Det började med ett Mail från min bästa vän i Göteborg. Hon undrade om jag inte kunde skicka bilder på nya möblerna? Efter de vanliga morgon-göromålen så laddade jag min kamera. Då ringde min dotter, mamma vi kommer och hjälper Dig med beställningen av glasögonen, efter vårt arbete. Jag har beställt på Favoptik på datorn, de blev jättebra, men nu ville jag ha ett par till. Så smidigt tycker jag. Jaha tänkte jag då är det bara att fotografera runt här, jättebra. De hade beställt smörgåsar med stekta ägg på, De var ju lite sugna efter jobbet. När kaffet bryggdes fixade min dotter iväg fotona via datan till Mölndal, så nu är allt frid och fröjd hoppas jag. Mågen hann och hjälpa mig med en annan datasak, han är ju utlärd på det, så för honom är det inga problem. Fast hans svärmor blev ju glad förstås. I morgon skall jag iväg till staden den stora, Syjunta på gång så 11.50 kommer färdtjänsten och hämtar mig. Kompisen har beställt åt oss, hon har också rullator så nu bär det iväg. Jag köpte en jättefin Lyckliga Lotta i går som hon skall få. Krukor ger vi inte längre, det har vi så vi kan sälja. Ni får höra mer i morgon nu är det läggdags.

3 kommentarer:

Sophie sa...

Härlig dag! Nu är du & din komipis nästan som kärringarna med stavarna! Hoppas ni hade en trevlig syjunta & att ni skvallrade som aldrig förr!
Puss

Tre Tanter sa...

Va trevligt ni har det! Fortsätt så :o)
Kram från 3 Tanter.

Mamma C sa...

Hoppas det var trevligt idag och att ni fick något smarrigt att äta.
Kramia på dig