måndag 20 februari 2012

Blåsigt och Bambi på hal is

Hade jag inte varit tvungen att gå ut i dag hade jag skippat besöket i Centrum. Jag hade ju bestämt med Färdtjänst för att åka dit, med de rara chaufförerna törs man det. Knack, knack ta i träd, jag har bara haft tur med detta. De följer oss från dörr, till dörr. Jag var tvungen att få iväg våra räkningar, veckan har ju bara sju dagar. Jag skall ju gå till min gubbe en dag, sen äntligen skall jag gå till Frissan och fixa håret. Sen är det ju Lördag och Söndag igen. Denna helg kommer vår son, då får han hjälpa mig att hämta ett Postpaket. Hurra nya Gardiner från Linneas, det skall bliva så fint. Min man är glad, för nu bliver han klippt igen, antingen vår dotter eller grabben fixar detta. När jag åkte hem i dag var det en chaufför som inte är svensk, han talar så god Svenska som han kan. Men i dag var det två gånger som jag blev så full i skratt. Försiktigt, försiktigt akta för gubbarna sa han, vad menar Du sade jag. Han skulle säga guppen i isen. Han följde mig fram till ingången, sen säger han jag skall hjälpa dig med dåren, eller kan Du själv frågade han. Jag klarar dörren själv sade jag. En liten del av min måndag, som jag tycker varit bra ändå. Allt går ju om man bara vill.

4 kommentarer:

GryNoKa sa...

Kjære Hajan.
Du skriver så koselig om ditt hverdagsliv. Jeg kan nesten se det for meg.
Tusen takk for dine søte kommentarer, jeg blir alltid glad av dem.
Ønsker deg vakre vinterdager.
Sender deg en klem fra nord i Norge.

Mamma C sa...

Kände att det blåste som bara den när jag gick hem från jobbet.
Nu väntar sängen på mig.
Natti, natti

Barnbarn Sophie sa...

Ja, fy vad det blåser.. Här hemma på vår väg så saltas det ju inte så nu har plusgrader & vind gjort hela vägen till isbana.. Det var lite av en prövning att gå med gummistövlar där imorse. Annars är jag hemma idag, har sån fruktansvärd huvudvärk..men imorn vill jag vara kry! Nu ska jag vila ögonen ett tag & hoppas på att jag vaknar & känner mig bättre. Puss&Kram!

Bromans Bravader sa...

Ja ibland blir det lite fel. Men man får fnissa lite..
Och väldigt halt är det, du får vara försiktig!
Kram