måndag 30 januari 2012

Vilken Prestation

Ja eller vad skall man säga,man sitter bara och gapar. Jag har sett Annorlunda familjer. Det annorlunda var ju det att det var så många i familjen. När mina föräldrar var barn då var det ju jättevanligt med stora familjer. 10-11 st var ju inget ovanligt i en familj. På min mammas sida var de 11 st, på min pappa var de 9. Fostrade de varandra syskonen ? Både jag och min man har inga syskon, jag vet att jag saknade det ibland. Men jag vet att De sade att De ej hade råd med fler barn. Det fanns ju inga barnbidrag på den tiden. Nog kan man säga att De var duktiga, tänk vad fattigt det var, några har ju berättat bra, om lyckliga tider då ändå. Tänk om De hade fått åkt till ett IKEA varuhus. De var ju glada när Gårdfarihandlarna kom, då var de fest må jag säga. Alla hade det ju smått med allt, pengar, mat, arbete fanns ju inte heller .Gud vad vi har fått det bra i alla fall. Det är nyttigt att tänka tillbaka på sin mormor och farmor hur de hade det. Jag kommer aldrig ihåg att De hälsade på hos oss, det var alltid vi som gästade dem.Vilka funderingar man får ibland, men nu skall jag lägga mig i min egen säng i allafall, Skönt.

1 kommentar:

Mamma C sa...

Det myntade ordspråket "Det var bättre förr" stämmer inte alltid.
Ha en fin och bra dag.
Kram.