onsdag 11 januari 2012

Vilken överraskning

När jag kom hem igår efter mitt besök hos maken, som mådde riktigt bra. Låg ett stort kuvert på hallgolvet, vad kan det vara tänkte jag. Långt före jul beställde jag Svensk Damtidning som julklapp till min vän i Göteborg. 20 veckor 299:-, det var ett tack från Tidningsförlaget så jag
fick en Julduk. Jättefin, det hade jag inte en aning om, eftersom jag ringde och beställde denna
julklapp. Den hoppas jag att jag får andvända julen i år. När jag var hos maken igår, hade vi lite julgransplundring. Plockade bort allt som heter Jul. Jag packade ner alla ljusstakar i bärpåsar, jag vill inte ta med dem i Färdtjänsten. Men på söndag kommer vår son på besök till till sin pappa, då tager vi med all packning i hans bil hem till mig.
I dag har jag dragit omkring mina möbler, och städat under sofforna. Lite jobbigt man är ju inte så vig nu för tiden. Men i morgon får jag nya soffor, det skall bliva så skönt, äntligen.
Nu skall jag iväg till affären i Åby, jag vill bjuda på köttfärslimpa när grabben kommer hem på Söndag, man måste krusa lite ibland, det gör jag så gärna.

1 kommentar:

  1. Halloj på dig, vad du sliter och står i. Så kul med sofforna som kommer till dig i morgon.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera