måndag 23 januari 2012

Var tager tiden vägen

Det kan man faktiskt undra, inte tänkte man på det när man var yngre. Jag tänker mer och mer på min svärmor, hon hade så mycket att tala om från sitt enkla men rika liv. Hon var 94 år när hon gick bort ifrån oss. Hon och jag var som väninnor, vi kunde tala om allt. Hon sade en gång, mitt liv har varit som en revy, eller teaterstycke. Jag har haft både moll och dur, så klokt sagt. På tal om väninnor i morgon skall vi träffas 4 st och ha trevligt.Vi har varit tillsammans sen vi var 15 år, nu är vi över 80 år alla. Gud vad mycket det låter, men oj vad roligt vi har.Vad handarbeten vi gjort, ja inte alla en av oss hade nog samma duk i många år och sydde på, den blev nog aldrig klar. Men vilka fina maträtter vi hade, 3 rätters skulle det vara. Vin förstås och likör till kaffet. Då sågs vi på kvällarna, nu träffas vi kl 13.00, det bliver så mörkt och mycket händer omkring oss. God mat har vi fortarande, mest öl men 2 av oss vill ha ett glas vin till maten i alla fall. Två av oss har rullatorer så det är nog bra att vi har mindre alkohol till maten, vem vet hur det skulle sluta eljest. Ja det kanske skulle bli ändå roligare, nej jag bara skojar. Jag älskar alla mina vänner, och ser fram emot morgondagen, vad vi skall babbla........

2 kommentarer:

Mamma C sa...

Ja åren rusar på i sådan fart. Bra att ni har något drickbart att svalka strupen med. För det är väl som en liten hönsgård när ni sätter igång ;)
Ha det så trevligt.
Kramis på dig

Anonym sa...

Vad glad jag är för din skull att du fortfarande har dina väninnor kvar. Och ett glas likör. det låter så härligt. När man bor kvar på samma plats kan man ha kvar vänner från barndomen, jag har mina också som jag träffar en gång om året, det är gott nog.
Ja sin svärmor minns man, jag minns dig mycket väl och kan sakna våra stunder tillsammans, och jag är så glad att jag fortfarande får vara i din värld.

Kram Ann i Vilhelmina