fredag 13 januari 2012

Tredje försöket

Nu är det tredje försöket att få ihop en blogg om min dag. Nu skriver jag bara med pekfingrarna det är jag inte van vid. Mina barn säger jag kommer mot någon tangent som jag inte ska. Men jag måste ju få skriva bokstäverna? Det är väldigt irriterande, man tappar lusten att skapa något. Men i dag mådde maken bra. Han tyckte det var så gott med syltsmörgåsarna. Jag tror att det är rödbetorna, han gillar mest. Ättikan sätter ju fart på smaklökarna. Jag har packat en väska nu med de nya gardinerna, och en ny duk till bordet. Han tycker det är roligt att ha snyggt omkring sig. Så nu är det bara att fixa detta .Det har varit en fin TV-kväll med På Spåret och Skavlan. Jag skulle gärna vilja ha boken om Felicia, kanske jag köper den. Man kommer ju ihåg Anna Wahlgrens ord om barnuppfostran. Man undrade hur hon kunde hinna med med de nio barnen, mycket märkligt.
I morgon sticker jag iväg igen till min gubbe, Färdtjänsten kommer kl 10.00. Då har vi mycket att ventilera med varandra igen, jag tror en vän till min man kommer också, kan bli trevligt.

1 kommentar:

Mamma C sa...

Höre du Rom byggdes inte på en dag, så ha tålamod. Du är ju jätteduktig med detta. Finns inte många i din ålder som behärskar detta. I morgon kommer S och M hit.
Kram Love you