fredag 20 januari 2012

Telefon beställning svårt ibland

Eftersom jag har svårt att komma till affärer beställer jag ofta från våra katalogfirmor, Jotex gillar jag bra kvalité på varorna måste jag säga. Det var när jag beställde nya gardiner till min man som jag satt och bläddrade. Då fick jag se en liten tavla med orden CARPE DIEM på, den måste jag bara ha hemma i köket tänkte jag. Dessa svarta texter på vitt säger så mycket. Min dotter har gjort själv texter på möbler och fönsterkarmar väldigt vackert. Så nu beställde hennes mamma en sådan. Jag beställde påslakan, men vägglampan kommer i slutet av Januari. Vägglampa sade jag jag har väl inte beställt någon lampa. Jo Carpe Diem är det sade han. Ja visst vad dum jag är sade jag. Jag ville inte låtsas om att jag inte läst texten ordentligt i katalogen. Så i går var jag och hämtade den på Posten i Coop. Den är snygg men var skall jag sätta den? Kanske i hallen jag får fråga mina ungar vad de tycker. Varför har jag så bråttom jämt??? Man måste ju inte ha allt man ser.

1 kommentar:

  1. Ja, den var klockren. Men vi kommer säkert hitta någon bra plats för denna lampa.
    Kram C

    SvaraRadera