måndag 9 januari 2012

Snacksaliga = pratsugna

Ja nu har jag och min mans kusin haft en jättetrevlig dag. Min mans kusiner tycker att jag är för pratsam, att jag nästan talar på insug med. Tack o Lov i dag hjälptes vi åt båda två. Jag hade ju gjort en lättlunch till oss , men hon hade med sig jättefina räkmackor, goda vinebröd samt småkakor till kaffet.Vi åt först mackorna och öl till, sen tog vi faktiskt kaffe på det. Så blev det lunchtime då åt vi Kassler-Janssons och julmust till detta . Jag fick beröm för maten, kusinen skulle prova att göra denna rätt själv. Eftersom jag får nya soffor på torsdag och de gamla skall köras till tippen. Så fick hon sittkuddarna jag har i den gamla soffan. Då hon undrade om jag skulle slänga dom. Nej vet du vad, de tager jag hand om sa hon. Så hon tog alla fem till sin soffa hemma hos sig, det var ju bra. Det börjar ju att mörkna vid 16.00 så hon ville åka hem, för hennes man och hon hade nyss krockat med ett rådjur uppe i Kolmårdsskogen.
Som avslutning tog vi en kopp kaffe till.
De goda smörgåsarna var från Krogen i Stavsjö. Något att rekommendera.

1 kommentar:

Mamma C sa...

Jisses, vad en massa gott ni åt idag. Kul att dynorna kom till användning.
Kram C