söndag 15 januari 2012

Nu är det färdig-Julat

Nu känns det så skönt för nu är det äntligen klart hos min gubbe med. Vi satt upp de nya gardinerna och det blev snyggt, snyggare än de gamla. Det var så roligt för vårt barnbarn var med i dag. Men är man en tjej på 16 år, så är det inte roligt jämt att följa med till Farmor och Farfar. Jag kommer ihåg själv när jag skulle följa med till min Mormor och Morfar att jag tyckte det var botten ibland. Ändå tyckte jag om dem i allafall, men man kanske hade tänkt att göra något annat med en kompis. Nåväl vi hade trevligt och åkte och handlade lite tunga saker när jag hade skjuts, med sonen i dag. Tösabiten hade med sig sin dator och kunde jobba på en läxa tills i morgon. Köttfärslimpan passade dem, det blev matdosa med hem också. Ja, det räckte åt dem  till en annan dag. Sen bar de upp granen och ljusstakarna på vinden, och mina grejer med förstås. Jag är så tacksam för all hjälp i dag. När vi var på Coop så sade mitt barnbarn, den här boken som Alex Schulman skrivit är så bra. Den heter Att vara med henne, jaa jag köpte den förstås. Min dotter talade om att hon också tyckte om den. Jag har inte tyckt om honom förut??? Skall bliva intressant man måste ju kunna ändra sig, nu är det sovtime för mig. Tack för i dag.

2 kommentarer:

  1. Så koselig(roligt) du skriver!
    Vi ar tatt ut julen her og!
    Jeg ønsker deg ei fin ny uke! : )

    SvaraRadera
  2. Du fick oxå mycket uträttat idag. Skönt att julen är bortstädad nu. Jag gjorde det sista igår.
    Kram C

    SvaraRadera