tisdag 3 januari 2012

Nu är det Emils tur

Hej igen alla bloggvänner. Uppehåll igen Ni vet Datan och jag. Men nu  skall vi få ny blåst, ja rent ev. storm, och Emil blir hans namn. Tycker inte Ni som jag att nu räcker det. Jag skall i allafall plocka fram ljus så jag har i beredskap, om strömmen försvinner igen.
I dag hände det mig något underligt. Jag satt och väntade på Färdtjänsten när jag varit hos min man. Då kom det en dam som skulle hälsa på sin man, vi bara tittade på varandra. Hej sade hon och jag kände med en gång att denna människa har jag ett förflutet med. Hon kände lika dant, men Herre Gud har jag blivit senil tänkte jag. Det måste vara minst 50-60 år sen. Ja vi kom inte på hur vi känner varandra. Men möts det gör vi fler gånger efter som vi har våra män på samma äldrecenter, spännande eller hur?
I går såg jag en dokumentär om Ednid Blyton den var jättebra, hon som skrev så mycket barn och ungdomsböcker. Som mamma var hon oduglig, hemsk måste jag säga. Hur kunde hon skriva så bra och fina böcker om just barn? Ja alla har vi väl fler sidor.
Nu vill min andra sida ha eftermiddags kaffe, det skall den få. Hej då

1 kommentar:

Mamma C sa...

Ja nu får det allt räcka med detta skitväder som vi har. Just nu öser det ner utanför mitt fönster. Skulle inte förvåna mig ett dugg om det är minus på termometern i morgon igen. Så lite blåst på detta med. Säger bara yeees :(
Kram på dig