söndag 1 januari 2012

Nu är det äntligen Nytt År

Ja nu har vi 2012,det skall bli ett bra år. Det har jag lovat mig själv,jag vill så gärna få ett bra år.
Jag hoppas att hälsan skall stå oss bi,att alla kära och nära får ha  ett bra år med.
Jag har inga Nyårslöften givit,det gör man inte när man är över 80 år.Man är så glad varje morgon när
man vaknar,man provar lite med tårna om det känns bra.Magkänslan säger det är ok i dag med.
Nyårsaftonen hade jag det riktigt mysigt.Fick bara tänka på mig själv.Åt en god biff och färdigköpt
potatissallad,öl till maten.Tittade på Tv, många bra program.Var inne och kollade på datan,äntligen hade jag fått Mailet från Göteborg.Min kompis hade kommit tillbaka från sin Julresa.Vi har så mycket att
tala om med varandra.Sen var det åter dags att kolla på Tv,tog lite kaffe och smakade de nybakade
saffrans muffisarna.Gott i gott gott.Sonen ringde och frågade om jag var vaken till vakan.Ja det kommer jag att vara,men vi säger gott slut nu sa jag.Min Gubbe och jag önskade varandra Gott Nytt År redan
klockan 13,00.Ja sen kom Jan Malmsjö och läste Nyårsklockan,Jag skålade i Julmust(det gick bra)
klocka 24,04 ringde Dottern och önskade Gott Nytt.Nu är vi alla nöjda,och lever på hoppet.
Kram Hajan

2 kommentarer:

Anonym sa...

Mors ! Provar med en kommentar !
Hoppas det inte rullade nu när du använder pekfingrarna. Kör hårt / Pera

Mamma C sa...

Ett riktigt gott nytt år på dig igen. Här har det varit full rulle sedan igår förmiddag. Nu sitter vi här och pustar ut när gullen har åkt hem idag.
Kram