torsdag 12 januari 2012

Jaja minsann

Om Ni visste så snyggt tanten har fått.Jag vet inte hur många gånger jag varit och tittat i dörren in till vardagsrummet, så snyggt är det. Tänk vad nya möbler gör skillnad, efter så många år var det inte lyx att byta. Men en del kanske tycker det är onödigt,när man är så gammal.Då får De faktiskt tycka så. Nu är de här och jag är jättenöjd.Våra barn tycker det skall bli spännande att se dem. Jag har också bakat Scones i dag, de blev jättegoda. Jag fick i Julklapp en burk med ingredienserna i, receptet var fastknutet i locket. Jag har varit lite orolig, skulle bara blanda i smör och mjölk, men det blev jättebra. Goda blev de med, jag smakade på en gång till 11 kaffet med marmeladen som var med. Dessa skall jag baka fler gånger, för fort gick det med. Jag har gjort Köttfärslimpan i dag, för i morgon skall jag åka till min gubbe, ja tre dagar i ett kör blir det. Imorgon bjuder jag honom på kalvsyltsmacka med rödbetor på, då bliver han god och glad. På söndag skall vi byta gardiner hos honom, lite mera vårlikt. I dag köpte jag mina första tullpaner, blev så fint i vardagsrummet. Lite vår i alla fall.

1 kommentar:

Mamma C sa...

Jag är jättenyfiken på hur fint det blev. Kul att det blev bra med sconsen, och bra när det går så snabbt oxå.
Puss o kram