torsdag 22 december 2011

Underbara morgnar

När jag tittar ut genom mitt sovrumsfönster är det så vackert.Himlen är rosa,träden har lite rimfrost
kvar fortfarande.Men jag förstår att det försvinner,ser det på termometern 4 pluss.
Har varit i farten i dag redan,har bakat Hallongrotter till "dotra min ",det går ju  så fort,när man väl
kommer i gång,så är det svårt att sluta.
I går kväll kokte jag rotmoset,på skinkspadet,det skötte ju sig själv.Efter mosning provsmakade jag
lagom till Ernst fina julprogram.Läste på Grys blogg,hon hade bäddat så fint till hennes Karoline
skulle komma hem.Julelakan och mysigt värre.Det måste kännas välkommande.
Jag är på gång nu,skall ner till min man som bor på ett Åldercenter,i dag skall jag taga med en skink-
smörgås till honom,det kommer han att gilla.Julafton kommer han med till vår dotter och måg.
Då bliver det fart på det hela,barn,barnbarn,hundar och annan släkt.Det är så härligt att vi
gamlingar kan vara med.Nu skall jag breda mackan till Far,så slut för i dag.

1 kommentar:

Mamma C sa...

Så smaskens med hallongrottor, ja nu är det bara 2 dagar kvar till julafton. Jisses så snabbt denna månad har gått.
Nu ska jag hoppa i säng.
Kramis på dig