fredag 16 december 2011

Tusan vad tiden går fort

Det har varit ett uppehåll,datorn vill inte det jag vill.Men som nybörjare gör jag väl något fel.Nå väl
kära Ni tack för alla Era tevliga kommentarer,när Ni läst min blogg.Jag tycker ju detta är så roligt.
Men i morse var det lite segt att gå upp,jag ville ligga och dra mig,det händer inte ofta.Men så tänkte
jag upp med Dig,det är Julkalendern 07.15.Herre Gud jag är 81 år,och måste se det varje dag.Ja men tänker Ni det går ju på kvällen med,Jag vet,jag ser det då med.
I dag skulle jag iväg med Färdtjänst,jag skulle handla lite julmat och annat.De är så trevliga alla
chaufförer som kör,vänliga och hjälpsamma.Jag har åkt i ett och halvt år nu,och har väl haft en
jädrans tur,jag har aldrig mött de monster som folk talar om.Inte heller när jag kommer till Moldavien
flickorna är så noga,de upprepar så inget bliver fel.Men jag kan tänka mig om någon har nedsatt
hörsel kan det bli propblem.Det blev tungt idag 3 påsar.Skinka,porterstek,mjölk,grädde clementiner
potatis,kaffe,plus allt annat.Nu är jag nöjd med dagens utfärd och hemköp.
Vi hörs en annan dag om Ni vill,nu skall madam Andersson dricka  eftermiddags-kaffe.

1 kommentar: