söndag 25 december 2011

Toppen upp för Julaftonen i Bullerbyn

Så var det äntligen Julafton,lite regn under resan till vår dotter och måg.Visst har väl vädret varit bättre
förr om åren,men ack så vackert med alla granar och ljusstakar i fönstren.Det får man ta.Min gubbe och jag kom sist,så när vi kom var det bara att starta,med jättefina och vackra smörgåssnittslar.Mums så goda
Det var ett riktigt Julehus vi kom till,massor med levande ljus  och fina dekorationer överallt,efter
som vår dotter har sinne för sådant.Det blev ingen Julmat,utan grillat som Herrarna hjälptes åt med.
Härlig sallad,Risallamalta efter,konfekt kakor till kaffet.Drickbart fanns allt vin,öl och Julmust till oss
gamlingar och en tonåring.Tonåringen saknade Jultomten,men det behövde hon inte göra,för den kom
det uppskattade vi alla.Man skall inte ändra på traditionerna som vår dotter sa.Alla blev nöjda för bytesklapparna samt bakade skorpor och kakor från lilla mig.Alla vi fick blomdekorationer som
vår dotter och måg gjort.Underbart att träffa sina barnbarn,men det bliver alldeles för sällan,man känner
det så i alla fall.I dag har jag varit nere hos min man på Äldrecentret och vi har memorerat allt tillsammans.Han verkade nöjd med Julaftonen,och det är underbart,så länge vi kan vara med..

1 kommentar:

Mamma C sa...

Tack själv för en jättefin julafton.
Kram Mamma C