tisdag 13 december 2011

The old ladys utflykt

Ja så bar det iväg till staden Peking,Jag och en väninna skulle träffas för att inhandla diverse saker.
Hon skulle vara smakråd till mig,vi hade fått så många förmaningar innan vi åkte i väg.Här
i Norrköping har det varit många tjuvar i farten,de har stulit plånböcker för damer i vår ålder 80+.
det kanske är klappsnappare i farten.Vi fick det mesta uträttat i varje fall.Det blev en kappa till mig,
en snygg rutig skjorta till gubben min,det är ju modernt igen,och vem vill inte vara modern.
Min väninna sa,det är första gången jag oxå skulle vilja ha en rullator.Det tror jag inte på ett ögonblick
svarade jag.Men vi hänger på dina saker här så bliver det lite lättare.Sen fikade vi,och det var en fröjd
att bara sitta och titta på alla människor omkring Alla glada barn med stressade föräldrar.Vad mycket
människor som inte jobbar,eller rättare sagt kanske inte har något jobb.Det var så mycket jag tänkte på
där jag satt,eljest träffar jag ju bara de som åker med samma Färdtjänst som jag.Efter 3 timmar var vi nöjda och lite trötta,men fast beslutna att göra om resan efter Jul,bara välja ett annat resmål.
Nu slutar en mycket nöjd tant för denna gång.

2 kommentarer:

GryNoKa sa...

Gratulerer med blogg! Så flott!
Jeg skal komme innom å lese mer senere. Ønsker deg fine adventsdager! Klem fra Gry(Englekyss) : )

Tre Tanter sa...

Vi gillar din blogg, välkommen att besöka vår! Trevlig helg önskar Tre Tanter.