måndag 19 december 2011

Nu känns Julen närmare

Oj vad det är vackert ute,alla träd är klädda med snö.Synd bara att det är så halt,hörde på radion att det
varit flera avåkningar.Tänk att vi aldrig lär oss,ändå har vi ju haft två besvärliga vintrar före denna.
Jag har varit lite duktig om jag själv får säga det,äntligen är alla skorpor bakade.Nu har jag sju burkar
färdiga,som skall bliva Julgåvor.En underbar doft har spridit sig i mitt kök.Nu skall jag  bara knyta
röda sidenband om dem.Har suttit och sett på Ernsts Julprogram,så härligt med både mat och pynt.
Märkte Ni att det inte alls var så mycket reklam i sändningen i kväll.Jag skulle också gärna leta efter
gamla prylar på Karl Jans vindskontor.
Men det vore dumt ,man har ju så mycket ändå att plocka fram.I morgon skall jag grilljera skinkan,skall
göra som Pernilla Wahlgren blanda örter, ägg , skorpmjöl och senap att breda på.
Nu skall jag ta en liten glutt i Året Runt,kanske jag kan få något nytt tips.
Tack för i dag,från en lite trött Hajan.

1 kommentar:

Mamma C sa...

Du fejar och står i hela tiden. Tar du några vilopausar ibland ;-)
Satt mig också och såg på Ernst. fick lite energi efter programmet. Så snabeldraken åkte fram och sedan tog jag en sväng med långborsten.
Kramis