onsdag 28 december 2011

Hej igen efter stormen

Äntligen har blåsten bedarrat,Dagmar har tröttnat.Nu kommer det en ny käring som skall blåsa,jaa jag
säger då det.Jag kunde ej hälsa på min man den dagen,för vi hade strömlöst,och jag tordes inte ta
rullatorn i den mörka trappan ner.Hissen gick ju inte heller.Men jag hade levande ljus lite här och där.
De skall ju bara lysa i 4 timmar,men det måste vara ny sort för de lyste jättelänge.
I går som först var jag hos min man,han blev så glad.Jag besöker honom var annan dag,och nu blev det
ju inte som vanligt,tack vare stormen.Oh vad glad jag är åt min TV,vilket sällskap man har av den.
Jag läser mycket med,Leif GW Perssons bok"Gustafs pojke" är riktigt bra.Förut läste jag Karin Brunk
Holmqvists böcker.Då fick man sig många glada skratt.Jag fick Potensgivarna i gåva när jag låg på
ett Korttidsboende,av en släkting.Sen skaffade min dotter alla hon skrivit.Vi skickade efter dem via data.
De handlar om sådana i min ålder,jaa lite yngre skall jag väl säga.(jag glömmer min ålder).Vill Ni ha roligt läs hennes böcker.Såg Ni Misterioso i går?Då skrattade man inte,men måste se i kväll igen.
Hua,hua vad grymt.

1 kommentar:

  1. Ja nu får det räcka med blåst tycker jag oxå. Ska se sista delen ikväll jag med. Så får se Leila på tv-play i morgon.
    Kram på dig

    SvaraRadera