måndag 5 december 2011

Första snön

Ja då har vi Måndagen den 5/12,och den första snön har kommit.Jag har tyckt det varit rätt skönt utan den .Men nu ligger den där och det är jättevackert och ljust ute. Nu är ju jag 80+,så Ni kanske förstår.Men visst är det härligt för alla barn
som väntat.Det förstår till och med en gammal uggla som jag.
Men nu har De varnat flera ggr på radio att det är halka ute.Och mina nära och kära skall till sina jobb i morgon.
Vår dotter säger alltid när jag ojar mig om väder och vind,det finns inget dåligt väder bara dåliga kläder.
I dag har jag fått flera trevliga mail,det piggar alltid upp.Att jag över huvud taget kan maila beror på ett underbart
barnbarn som gav mig denna Dator i present,när hon skaffade sig en ny.Jag älskar den och jag älskar mitt barnbarn förstås.
Ett mail från Göteborg kom från min allra käraste vän,vi träffade varandra i Paris 1953,och har kontakt sen dess.Det är mycket som runnit under våra broar,både glädje och sorg.Men det stärker känslorna emellan oss.
I morgon får vi besök av en kusin till min man,hon var dessutom brudnäbb på vårt bröllop 1951.Herre Gud vad tiden går
Då skall vi bjuda på Lax,det tycker de flesta om i allafall.Sen en kolastrut +glass till kaffet.
Efter en trevlig TV-kväll med Pengarna på bordet,är det snart dags att avsluta denna dag.I morgon är ju en annan dag som det heter i slagern ,jag berättar i morgon om den dagen.
Jag tror den bliver bra med.

1 kommentar:

Mamma C sa...

Ja, nu är det -5 på termometern brrrrrrrrrrrrrrrr vad kallt. Hoppas din dag blev lyckad och bra.
Kramis C