fredag 9 december 2011

En glad mamma

Oj vad mycket som händer nu.I går fönstren då var min son Per här.Han fixade mina persienner ,inget
som glipar längre.Sen blev det lufisk och det var så gott.Frampå kvällen kom min dotter och måg
med mitt skrivbord.Skönt slipper jag sitta vid kökdbordet man är jämt i vägen då.
Dumt kanske att skaffa så mycket nytt när man är så gammal.Men jag är så glad jag bryr mig inte.
Var hos min älskade man i dag,han med mådde bra.Vi talade om Julafton och våra Färdtjänstresor,de
lovade fixa hans resa,och jag ordnar min.Det blev lite fel på förra resan då glömde de mig.Men ett  snällt
barnbarn skjutsade mig då.
Nu skall jag steka en ytterfile`tills på söndag när vi skall snickra ihop skrivbordet.
Men i morgon är det Nobeldagen.det älskar jag.Så fort jag kommer hem från min man skall jag
boka mig vid TVn,sen går jag på fessten.

1 kommentar:

Mamma C sa...

Blev du palacerad vid rätt bord i år :-) eller handande du bland några tråkjönsar.
Gubben och sonen har fixat veden idag när jag pysslade till lite inomhus. Snart är det badtunnan som gäller. Ses i morgon
Puss