söndag 4 december 2011

Advent nr 2

Hejsan jag förstår inte var tiden tagit vägen?Alldeles nyss var det en långseg höst.Sen har man hamnat i December.
Nu skall man tända två ljus,men jag är så gammalmodig ,så jag tänder samma ljus som förra söndagen.
Jag har ingen Adventsstake i år.,rädd att glömma bort den.Nu tänker Ni,hon kan väl glömma den med ett ljus med.Men vad jag tänder är en ljusgrotta,ca 4 timmars bränntid.Kl 1600 tänder jag,dricker kaffe och har det mysigt,när Invar Oldsbergs nya
program börjar kl 20.00 har det lysts klart.Det räcker för mig.
Idag har det varit en trevli dag.Våra 2 barn har varit hos oss,Sonen har klippt sin pappa så nu är han fin till Jul,dottern kom med en vacker Glasburk som jag önskat mig,den har jag fyllt med Pepparkakor.Väldigt snyggt blev det.
Nu är ju klockan snart 16,00 och då vet Ni ju vad jag skall göra.så detta får duga för i dag.
Hälsar Hajan

1 kommentar:

Mamma C sa...

Det här har ni knåpat ihop jättefint Martina och du. Nu ska jag kila iväg och möta min lilla gubbe.
Kram C